< Terug naar nieuws

Qmusic opnieuw tweede grootste zender in Vlaanderen

Qmusic opnieuw tweede grootste zender in Vlaanderen

Ook Joe stijgt verder door bij doelgroep 35- tot 54-jarigen
sam

Qmusic wordt bij het brede publiek (12+) de tweede grootste zender met 11,1% marktaandeel. De zender stijgt ook mooi door op de doelgroep 18- tot 44-jarigen: van 18,5% naar 19,6% marktaandeel. Bij diezelfde 18- tot 44-jarigen is het Qmusic-ochtendtrio Sam, Heidi & Wim de meest beluisterde ochtendshow in Vlaanderen.

Joe zit ook mooi op koers en groeit sterk door bij de zenderdoelgroep 35- tot 54-jarigen van 10,6% naar 11,3% marktaandeel. Bij het algemene publiek in Vlaanderen (12+) groeit Joe door naar 8,7% marktaandeel.

Dit alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers van de periode van 1 november 2018 tot en met 28 februari 2019, die op woensdag 10 april bekendgemaakt zijn.

An Caers, directeur radio: “Qmusic en Joe staan allebei in hun kracht en groeien goed door op hun doelgroep. Daar zijn we heel tevreden mee. Ons sterk Q-ochtendtrio Sam, Heidi & Wim maken ontzettend veel Vlamingen wakker met een glimlach en dat gevoel neemt de luisteraar mee in de wagen en op het werk. De komende maanden zullen we een aantal nieuwe digitale initiatieven nemen, omdat we voelen dat ons publiek ook meer en meer de weg vindt naar digitaal luisteren.”

Delen