< Terug naar nieuws

Nieuw VOD-platform VTM GO bundelt Vlaamse programma’s en exclusieve internationale series

Nieuw VOD-platform VTM GO bundelt Vlaamse programma’s en exclusieve internationale series

Lancering bètaversie: gratis kijken naar bijna 300 titels
screen

MEDIALAAN - de Persgroep Publishing lanceert een bètaversie van het nieuwe online video on demand (VOD)-platform VTM GO. In dit gratis VOD-platform zitten naast programma’s van alle tv-zenders van MEDIALAAN - de Persgroep Publishing ook exclusieve internationale series, in totaal goed voor bijna 300 titels. VTM GO zet in op live kijken, catch-up, bingeviewing en exclusieve content. Elke gebruiker krijgt een gepersonaliseerd aanbod op basis van het eigen kijkgedrag. Iedereen kan vanaf nu de bètaversie ontdekken op vtmgo.be en 10.000 huidige VTM-app-gebruikers worden uitgenodigd om de nieuwe VTM GO-app te testen.  

walter presents

VTM GO bundelt bijna 300 titels: programma’s die nu te zien zijn op de tv-zenders van MEDIALAAN - de Persgroep Publishing (VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTM KIDS, VTM KIDS JR. en Qmusic), een catalogus met succesreeksen uit het verleden zoals Matroesjka’s en Clan en een aparte Kids Corner. Met ‘Walter Presents’, een kwaliteitslabel voor internationale fictie, brengt VTM GO exclusieve series vanuit de hele wereld naar Vlaanderen.

Bedenker Walter Iuzzolino bekijkt dramaseries van over heel de wereld en selecteert enkel de allerbeste. Onder andere de Emmy-genomineerde actiethriller Fugitives uit Chili (Profugos), de Spaanse dramareeks Locked Up (Vis a Vis) en het Poolse politieke HBO-thrillerdrama The Border (Wataha) zullen in Vlaanderen enkel op VTM GO te zien zijn.

“Nadat we de eerste waren om op een succesvolle manier onze programma’s online aan te bieden, gaan we nu een stap verder met VTM GO. In tegenstelling tot vtm.be en Stievie vertrekken we niet vanuit het programmaschema maar stellen we de kijker centraal."

Dirk Lodewyckx COO MEDIALAAN - de Persgroep Publishing

Innovatie: iedereen een persoonlijke VTM GO op basis van eigen kijkgedrag

De interface van VTM GO zal er bij iedereen anders uitzien en samengesteld zijn op ieders maat. VTM GO werkt hiervoor met een innovatieve en doorgedreven recommendation engine op basis van het eigen kijkgedrag. De programma’s op VTM GO kunnen live en uitgesteld (gemiddeld tot 30 dagen) via smartphone, tablet en laptop bekeken worden. Voor kijken op het tv-scherm is in de bètaversie casting via Chromecast beschikbaar op Android-toestellen. Verdere functionaliteiten worden de komende tijd verder uitgebouwd.

VTM GO kan gratis aangeboden worden dankzij het reclamemodel dat nu al gehanteerd wordt bij vtm.be. Zo wordt er gewerkt met korte reclameblokken die niet doorspoelbaar zijn en is er het targeted advertising-principe: reclameboodschappen op maat van de gebruiker.

Delen